Om sånt som tilldragit sig genom åren

Karinföreningen genom åren

Här i ”minnesarkivet” vill vi ge dig möjlighet att läsa om sånt som tilldragit sig genom åren, men allt finns naturligtvis inte med.

Årsmöten

Vi brukar ha vårt årsmöte i mars, med årsmötesförhandlingar, och ofta med någon underhållning och avtackningar m.m.

Resor

Varje år brukar vi företa en resa till någon plats som på ett eller annat sätt anknyter till Karin.

Karins födelsedag

Karin är född den tredje oktober 1859, men av praktiska skäl firar vi henne i Bergöövåningen i Hallberg första söndagen i oktober. Detta är ett FÖRENINGSMÖTE.

Utställningar och sommaröppet på Bergöövåningen.

Sedan flera år tillbaka arrangerar Hallsbergs kommun utställningar i Bergööska husets nedervåning, men samtidigt med utställningarna håller Karinföreningen öppet i Bergöövåningen.

Julskyltningssöndagar

Skyltsöndagar har Karinföreningen öppet hus i Bergöövåningen. Föreningen har tidigare bjudit in alla kommunens skolor (F-6) för att delta i en tävling: t.ex. att göra ett julmotiv, men eftersom skolornas intresse minskat har vi de senaste åren bjudit in förskolebarn att göra en utställning.

Internationella kvinnodagen

Karinföreningen har under ett antal år arrangerat en föreläsning i anslutning till Internationella kvinnodagen i församlingshemmet i Hallsberg.

Karins Namnsdag

Namnsdagar var viktiga för Karin och Carl och deras barn, därför firar vi naturligtvis Karin på Karindagen, oberoende av vilken veckodag det är. Karin firas i Bergööska husets ”valv” med ingång från baksidan. Alla är välkomna.

Övrigt

Här hamnar sånt som inte passar in under de andra rubrikerna, men som vi tycker ska få synas.

Utanför

Med utanför manar vi sånt som tilldragit sig genom åren, men som inte arrangerats, av Karinföreningen, men som ändå stått oss nära.